12 BIEG

  • EUR 4.27
  • GBP 5.07
  • CHF 4.56

Eurotrans inwestuje w ciężarówki Mercedes-Benz

Eurotrans Rychlik Sp. z o.o. z Siedlec inwestuje w pokazdy Mercedes-Benz

Polska utrzymuje pozycję niekwestionowanego lidera w transporcie międzynarodowym. Według danych Eurostat za 2017 rok nasi rodzimi przewoźnicy wykonują rocznie ponad sto tysięcy takich usług, co daje 25-procentowy udział w przychodach branży w Europie. Do pionierów polskiego rynku TSL należy Eurotrans. Firma oparła flotę niemal wyłącznie na ciężarówkach spod znaku gwiazdy, kupionych w Mercedes-Benz Trucks Warszawa.

 

W 2019 roku Eurotrans Rychlik Sp. z o.o. z Siedlec obchodził 30-lecie swojej działalności. – Naszą firmę tworzą obecnie dwa pokolenia właścicieli. Wszyscy jesteśmy osobiście zaangażowani w zarządzenie i realizację każdego zlecenia. To sprawia, że świadomie i na podstawie analizy lat doświadczeń planujemy kolejne etapy rozwoju floty – mówi Karol Rychlik, współwłaściciel Eurotrans.

Przedsiębiorstwo świadczy usługi spedycyjne i transportowe na terenie Unii Europejskiej i Europy Wschodniej. Realizuje m.in. przewozy całopojazdowe (FTL) i drobnicowe (LTL). Zapewnia przy tym obsługę celną oraz usługi logistyki magazynowej.

 

 

Wybór pojazdów Mercedes-Benz: kluczowa decyzja biznesowa

W przeszłości firma korzystała z ciągników siodłowych różnych marek, jednak na bazie dekad doświadczeń w branży, podjęła strategiczną decyzję o współpracy z Mercedes-Benz Trucks Retail Polska. – Aktualnie 95 proc. naszej floty to Mercedesy. Docelowo cały nasz tabor wymienimy na pojazdy tej marki – zapowiada przedstawiciel Eurotrans. Jako najważniejsze argumenty inwestycji w ciężarówki Mercedesa Karol Rychlik podaje przewagę technologiczną nad konkurencyjnymi samochodami, bezawaryjność, bezpieczeństwo jazdy oraz oszczędność paliwa, która w przypadku Eurotrans stanowi czynnik numer jeden, przesądzający o opłacalności biznesu. Na wybór pojazdów wpływ mają również pracownicy firmy. – Nasi kierowcy zdecydowanie najlepiej oceniają pracę na Actrosach, dlatego w ostatnich latach inwestujemy wyłącznie w te ciągniki. W planie mamy zakup Actrosa piątej generacji, którego możliwości miałem już okazję przetestować – zapowiada Karol Rychlik. Eurotrans zatrudnia blisko 40 kierowców i posiada 30 samochodów, których maksymalny wiek pojazdu we flocie wynosi 3-5 lat. – Nieustannie dbamy o najwyższy poziom obsługi naszych klientów, dlatego sukcesywnie odnawiamy tabor, zasilając flotę o średnio dwa do czterech pojazdów rocznie – mówi Karol Rychlik.

 

 

Parametry jazdy sprawdzone w praktyce

Eurotrans oprócz transportu międzynarodowego oferuje również transport specjalistyczny w postaci przewozu nowych i używanych pojazdów użytkowych. Współwłaściciel firmy, Karol Rychlik jest zawodnikiem wyścigów motocyklowych Pucharu Polski oraz Pucharu Europy Alpe Adria w klasie 1000. – Jako członek Rychlik Racing Team mam okazję samodzielnie sprawdzać efekty ekonomiczne i komfort jazdy samochodami zakupionymi w Mercedes-Benz Trucks Retail Polska. Wszystkie te elementy wspomaga tempomat topograficzny PPC – Predictive Powertrain Control.

Urządzenie PPC ułatwia dostosowanie stylu jazdy do ukształtowania terenu z wyprzedzeniem nawet do 2 kilometrów. Zwiększa na przykład prędkość przed wzniesieniem, żeby pokonać je z wyższą energią kinetyczną, a następnie aktywuje tryb zwalniania silnikiem.

– Korzyści podczas jazdy w zróżnicowanym terenie mogłem sprawdzić osobiście, jadąc na zawody do Hiszpanii. W trakcje transportu naszej infrastruktury mobilnej do wyścigów, Actrosy Mercedesa zużywają o 3-4 litry paliwa na 100 km mniej w porównaniu do innych marek. PPC jest bardzo potrzebny nie tylko z uwagi na oszczędność, ale także bezpieczeństwo. Asystent jazdy jest wręcz nieodzowny na długich i nieznanych trasach, czy w sytuacji dużego natężenia ruchu – wyjaśnia Karol Rychlik.

 

Technologie jutra, czyli plany na dalszą współpracę

Na efektywność biznesu firm transportowych, oprócz poziomów zużycia paliwa, wpływ ma również serwis. Do tej pory Eurotrans część napraw realizował we własnym warsztacie, zaś bardziej skomplikowane prace zlecał w autoryzowanym serwisie Mercedes-Benz Trucks Retail Polska. – Do rozwijania współpracy z warszawskim oddziałem Mercedes-Benz Trucks przekonała mnie również obsługa pozakupowa w okresie gwarancji na samochody, a także po jej ustaniu – mówi Karol Rychlik. – W miarę inwestycji w coraz bardziej zaawansowane technologicznie modele ciężarówek zamierzamy korzystać ze stałych pakietów serwisowych – dodaje.

Współwłaściciel Eurotrans podkreśla, że w jego biznesie zawsze istotny jest czynnik ludzki, czyli umiejętności kierowcy. Podstawą jest instruktaż z zakresu eksploatacji pojazdu, który Mercedes-Benz Trucks Retail Polska organizuje zawsze przy wydaniu pojazdu. – Szczególnie w przypadku nowszych modeli ciężarówek Mercedesa niezwykle przydatne są dodatkowe szkolenia w ramach TRUCKTraining, które uczą kierowców, jak efektywnie korzystać z technologii ułatwiających jazdę i oszczędzających paliwo – zaznacza Karol Rychlik.


Eurotrans należy do grona autorów polskiego sukcesu w obsłudze transportu międzynarodowego. Z bagażem 30 lat doświadczeń, firma prężnie działa także na obecnym, konkurencyjnym rynku. Swoją obecną pozycję opiera na efektywnym zarządzaniu flotą nowoczesnych, niezawodnych i oszczędnych pojazdów.

Udostępnij:

Zapisz się do naszego newslettera