12 BIEG

  • EUR 4.27
  • GBP 5.07
  • CHF 4.56

Actros Edition 2 - Warto inwestować w wyjątkową ciężarówkę

Mercedes Actros Edition 2

Co skłania właścicieli firm transportowych do inwestowania w luksusowe ciężarówki takie jak Mercedes Actros Edition 2? Zapytaliśmy o to prezesa Burian Transport & Logistic.

- Od samego początku nasza firma stawiała na profesjonalizm. W 1991 roku zaczynaliśmy od busów i specjalizowaliśmy się w dostawach "just in time" dla branży motoryzacyjnej. Następnie rozwinęliśmy firmę w kierunku dostaw FTL. Obecnie posiadamy tabor 130 samochodów, który realizuje miesięcznie ponad 1200 transportów zarówno w granicach UE jak i poza nią

- można przeczytać na stronie firmy transportowej Burian Transport & Logistic.

 

Nie jest łatwo znaleźć ciężarówkę, która wyróżniałaby się na tle tak okazałej floty. Dlatego właściciel firmy, Bogdan Burian, swe kroki skierował do Mercedesa.

 

- Tak się złożyło, że mój najnowszy zakup zbiegł się w czasie z 30. rocznicą założenia firmy Burian Transport & Logistic, dlatego chciałem, żeby to było coś wyjątkowego. Można powiedzieć, że zrobiłem sobie prezent urodzinowy - opowiada Bogdan Burian. – Wybór padł na Mercedesa Actrosa w wersji Edition 2. Oczywiście okrągły jubileusz mojej firmy nie był jedyną przyczyną zakupu akurat tego modelu. Zależało mi też na komforcie kierowcy. Taki zakup ma też aspekt wizerunkowy. W końcu w wyjątkowej firmie muszą jeździć wyjątkowe ciężarówki – dodaje.

 

Mercedes Actros Edition 2 – 1 z 400

Po wielkim zainteresowaniu wersją Edition 1, do gamy modelowej Actrosa dołączyła odmiana Edition 2. Ściśle limitowana jedynie do 400 egzemplarzy. Z tej puli do Polski trafią 54 egzemplarze. Ten, który dołączył do floty firmy Burian Transport & Logistic, był jednym z ostatnich, które można było zamówić w naszym kraju. Wszystkie zostały już wyprzedane. Skąd tak duże zainteresowanie tym modelem? Inwestycja wizerunkowa to tylko jedna z wielu przyczyn, dla których polskie firmy transportowe decydowały się na zakup Actrosa Edition 2. Co sprawia, że ta ciężarówka jest tak wyjątkowa? Nawet 40 dodatkowych elementów wyposażenia wnętrza i nadwozia oraz stylistyka  przeniesiona z modelu Edition 1. Edition 2 to po prostu Actros klasy premium.

 

Deska rozdzielcza i uchwyty drzwiowe wykończone są skórą nappa, a liczne elementy ozdobne stylizowane na włókno węglowe. Wrażenie luksusu potęgowane jest przez oświetlenie Ambiente. Uwagę przyciąga również nowy ekran startowy na głównym wyświetlaczu kokpitu multimedialnego oraz logo „Edition” ze szczotkowanego aluminium po stronie pasażera. Górne łóżko, dostarczane wraz z kompletem pościeli, ma szerokość 900 mm. Zasłonka dookoła kabiny, wykonana od wewnątrz w beżu migdałowym, a na zewnątrz w kolorze czarnym, jest stylowym elementem ochrony prywatności. Podobnie jak poprzeczna zasłona przed łóżkiem zdobiona gwiazdą Mercedesa.

 

Charakterystycznymi elementami zewnętrznymi Actrosa Edition 2 są m.in. ściana boczna oklejona wzorem gwiazdy, napis „Edition 2” na lakierowanej osłonie przeciwsłonecznej, emblemat Actrosa z przodu, napis „Actros” w górnej części tylnej ścianie kabiny kierowcy, cztery dodatkowe reflektory LED w osłonie przeciwsłonecznej oraz trzy reflektory robocze LED z tyłu kabiny.

Z boku uwagę przyciągają stopnie wejściowe ze stali szlachetnej. Także osłony piast na tylnej osi wykonano ze stali szlachetnej wraz z nakładkami na nakrętkach kół. Zakres wyposażenia obejmuje ponadto podświetlaną gwiazdę Mercedesa z czarną nakładką, kilka dekoracyjnych aplikacji z ciemnego chromu na ozdobnej kratce oraz przyciemnione pierścienie reflektorów. Każdy klient mógł dobrać kolor lakieru kabiny kierowcy pod swoje preferencje, np. przystosowując go do barw swojej firmy. Jedno pozostawało jednak bez zmian dla wszystkich egzemplarzy Actrosa Edition 2 – to przód, który Mercedes zawsze pokrywał szarym metalizowanym lakierem w odcieniu kamieni księżycowych. Ten celowy zabieg gwarantuje wysoką rozpoznawalność.

 

W Mercedesie Actrosie Edition 2 luksus to dopiero początek

Nie można mówić o luksusie, skupiając się wyłącznie na stylistyce czy ekskluzywnie wykończonym wnętrzu. Mercedes wie, że Actrosy w wersji Edition 2 pełnią w firmach rolę nie tylko wizerunkową – to ciężarówki realizujące takie same zadania jak inne auta znajdujące się we flotach firm transportowych. Dlatego nie mogło w nich zabraknąć najnowocześniejszych systemów wsparcia kierowcy oraz praktycznych rozwiązań znacząco uprzyjemniających czas spędzany w długich podróżach.

 

Wyposażenie standardowe modelu Edition 2 zawiera sześć pakietów:

  • Safety Pack z szeregiem systemów asystujących w zakresie bezpieczeństwa czynnego.
  • Comfort Package z oświetleniem Ambiente LED do jazdy i mieszkalnym, lusterkiem do golenia, lodówką itd.
  • Driving Package z kierownicą wykończoną skórą, elektryczną roletą przeciwsłoneczną i innymi elementami.
  • Sight Package zawierający między innymi reflektory bi-ksenonowe, czujnik deszczu i tylne światła LED.
  • Media Package z systemem nagłaśniającym, uchwytem do notebooka i dodatkowym gniazdkiem 12 V/15.
  • Extra Line ze światłami obrysowymi LED w MirrorCam, kierunkowskazami LED i funkcją Welcome Light.

Actros Edition 2 to kolejny wyraz dążenia Mercedesa do minimalizowania ryzyka wypadków. Cel nadrzędny jest jeden – sprawić, by Actrosy w ogóle nie brały udziału w wypadkach. Edition 2 tę wizję przybliża. Wykorzystuje do tego m.in. asystenta hamowania awaryjnego Active Brake Assist piątej generacji (ABA 5), Active Drive Assist do jazdy częściowo zautomatyzowanej (poziom 2.), standardowy system MirrorCam zamiast lusterek głównych i szerokokątnych oraz dostępny fabrycznie asystent martwego pola z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów. Informacje o działaniach i funkcjach systemów asystujących ABA 5, ADA czy PPC kierowca widzi na intuicyjnym w obsłudze kokpicie multimedialnym z dwoma kolorowymi wyświetlaczami.

 

Klienci, których flotę zasiliły Actrosy Edition 2, mogą korzystać ze wszystkich usług posprzedażowych oferowanych przez Mercedes-Benz Trucks. O pakietach serwisowych, aplikacji Fleetboard, Mercedes-Benz Uptime i wielu innych można przeczytać w innym artykule znajdującym się na portalu 12 bieg.

 

Udostępnij:

Zapisz się do naszego newslettera