12 BIEG

  • EUR 4.27
  • GBP 5.07
  • CHF 4.56

Dobra ciężarówka, czyli jaka? Lista pożądanych cech jest długa

Jakie cechy powinna mieć dobra ciężarówka? Jak bardzo branża transportowa zmieniła się przez ostatnie 25 lat? O tym i wielu innych rzeczach w rozmowie z portalem 12. Bieg opowiada Marek Skórka, współwłaściciel firmy Eurotrans-Budexpol.

 

To było 25 lat temu. Jeden ciągnik, jedna naczepa, jeden klient i jeden typ przewożonego towaru – piwo. Tak wyglądały początki firmy Eurotrans–Budexpol. Dziś świadczy usługi przewozowe w całej Europie i posiada ponad 30 zestawów składających się z ciągników siodłowych i naczep-chłodni. Z okazji 25-lecia istnienia firmy do jej floty dołączył wyjątkowy Actros w limitowanej wersji Edition 2. W rozmowie z portalem 12. Bieg Marek Skórka, współwłaściciel firmy opowiada, dlaczego wybór padł właśnie na tę ciężarówkę.

 

12. Bieg: Dlaczego zdecydowali się Państwo akurat na Actrosa i to w tak wyjątkowej wersji, jaką jest Edition 2?

Marek Skórka: Można powiedzieć, że zrobiliśmy sobie urodzinowy prezent. Chcieliśmy w szczególny sposób uczcić 25 lat istnienia naszej firmy. A dlaczego wybór padł na Actrosa Edition 2? W naszej flocie jeździ już Actros Edition 1, z którego jesteśmy bardzo zadowoleni. Wiemy, jakie wrażenie robi na naszych klientach. Wiedzieliśmy, że z Edition 2 będzie tak samo.

 

Czy Actros Edition 2 ma w Państwa firmie jakieś specjalne przeznaczenie? Np. jeździ tylko po wybranych trasach albo przewozi wyłącznie konkretne towary?

Nie. Pod względem „obowiązków służbowych” to zwyczajna ciężarówka, jak każdy inny pojazd w naszej flocie. Ani dla Actrosa Edition 1, ani dla Actrosa Edition 2 nie ma taryfy ulgowej.

 

Nasi poprzedni rozmówcy, którzy zdecydowali się na zakup Actrosa Edition 2, mówili, że zdecydowali się na ten konkretny model nie tylko ze względu na chęć nabycia pojazdu naszpikowanego nowoczesną techniką, ale również ze względu na chęć poprawy wizerunku firmy. Czy zgodzi się pan, że zakup tak wyjątkowej ciężarówki może być swego rodzaju zabiegiem wizerunkowym?

Zdecydowanie tak. Wielu naszych klientów zwraca uwagę na naszego najnowszego Actrosa. Dobrze, gdy już na sam widok naszej floty mogą stwierdzić, że gwarantujemy profesjonalny i terminowy transport ich towarów. To dla nas bardzo ważne. Nowoczesne ciężarówki to jeżdżąca reklama naszej firmy.

 

Firma Eurotrans–Budexpol istnieje od ćwierć wieku. Jak w tym czasie zmieniła się branża transportowa?

25 lat temu branża transportowa wyglądała zupełnie inaczej. W tym czasie Polska weszła do Unii Europejskiej, do strefy Schengen, zmieniły się przepisy dotyczące czasu pracy kierowców, zmienił się rynek, a wraz z nim zapotrzebowanie naszych klientów. Obecnie kierowcy znacznie częściej realizują zlecenia za granicą. Zupełnie inna jest też proporcja między jazdą a postojem. Znacznie ważniejsze niż kiedyś są kwestie bezpieczeństwa. No i ciężarówki to dziś zupełnie inna bajka.

 

Jaka to dziś bajka? Jakie cechy - w związku z tym, o czym pan wspomniał – powinna dziś posiadać dobra ciężarówka?

Tych cech jest sporo, bo od ciężarówek wymaga się dziś znacznie więcej niż tylko tego, by przewoziły towar z punktu A do punktu B. Jest to związane z tym, o czym wspomniałem, mówiąc o zmianach, jakie przeszła cała branża transportowa w ostatnich 25 latach. Dobra ciężarówka powinna być wygodna, pakowna, dobrze wyposażona, niezawodna i ekonomiczna. Wymagania są dziś znacznie większe niż kiedyś. Ciągnik musi gwarantować kierowcy bezpieczeństwo podczas jazdy i komfort podczas odpoczynku i snu na postoju; firmie musi gwarantować przewidywalność kosztów, a zatem być niezawodnym i oszczędnym. Dla naszej firmy to najważniejsze cechy dobrej ciężarówki i nie będę ukrywać, że właśnie z tego powodu zdecydowaliśmy się na Actrosy, w tym te flagowe w wersjach Edition 1 i Edition 2.

 

Więcej o Actrosie Edition 2 przeczytasz w innym artykule opublikowanym na portalu 12. Bieg: (Mercedes Actros Edition 2)

 

Udostępnij:

Zapisz się do naszego newslettera