Jak powstaje flagowy model Mercedes‑Benz Trucks. Mowa o Edition 2

Wszystko dla efektu „wow”.
Model specjalny najwyższej klasy: Dla Mercedes‑Benz Trucks flagowy model Edition 2 jest warty zwiększonego wysiłku.
Jedna deska rozdzielcza za drugą wprowadzana jest na specjalnym podwieszeniu do linii produkcyjnej. Każdy ruch ręką wykonywany przez pracowników zakładu Mercedes‑Benz w Wörth jest celowy i właściwy. Montowana obecnie deska rozdzielcza wyraźnie odróżnia się od innych – jej górna część jest chroniona beżowym pokryciem. To, co jest widoczne pod nią, przypomina nieco Klasę S. Mercedes‑Benz Trucks pokrył deskę rozdzielczą czarną skórą nappa. Do tego dochodzą różne elementy wnętrza o wzorze „Carbon”. Już teraz jest jasne, że z w najbliższych godzinach z taśmy będzie zjeżdżać szczególna ciężarówka.
Wizytówka każdej firmy logistycznej.
Model specjalny Actros Edition 2, w którym montowana jest ta deska rozdzielcza, jest limitowany do 400 egzemplarzy. Ciężarówka ta ma wszystko, by w najbliższych latach być wiodącym samochodem ciężarowym i wizytówką każdej floty pojazdów – wizytówką zupełnie szczególną.
Wysokiej jakości praca ręczna.
Wszystko, co dzieje się tu na taśmie montażowej, to praca ręczna. Inaczej nie dałoby się opanować tak wielkiej liczby możliwych elementów wyposażenia i etapów roboczych. Model specjalny otrzymuje choćby wysokiej klasy kierownicę wykończoną skórą, skórzane klamki wewnętrzne ze szwami ozdobnymi oraz luk dachowy z oświetleniem ambiente.
Montaż całego wyposażenia w kabinie kierowcy zajmuje około sześć godzin. Potem polakierowana w kolorze szarości cerusytu Magano kabina montowana jest na podwoziu, a dokładniej na niezwykle wydajnym, 12,8‑litrowym, ‑sześciocylindrowym silniku rzędowym o mocy 390 kW.
Gotowy na ostatni szlif.
Gdy tylko Actros zjedzie z taśmy produkcyjnej, jeden z pracowników jedzie nim na hamownię podwoziową. Tam sprawdzane są funkcje związane z jazdą i systemy wspomagające, sprawdzana jest moc silnika oraz kalibrowany jest prędkościomierz. Następnie pojazd przechodzi badanie wizualne w tunelu świetlnym. Dopiero potem Actros może opuścić halę produkcyjną i jest gotowy na ostatni szlif na drodze do wersji specjalnej Edition 2.
Model specjalny trafia do wydzielonego obszaru hali 16 w północnej części zakładu. Jedenastu pracowników jest odpowiedzialnych za to, aby modele specjalne uzyskały tam swój efekt „wow”. Jednym z nich jest Dominic Rutgers. „Montujemy tu wszystkie elementy specjalne, które nie zostały domontowane na taśmie produkcyjnej, ponieważ potrzebny nakład czasu byłby tam zbyt duży.” W części hali został urządzony specjalny warsztat. Jego personel pracuje nad wykończeniem jednej ciężarówki mniej więcej jeden dzień.
Wykonane ze stali szlachetnej kołpaki osi czy aluminiowe stopnie wejściowe w osłonie bocznej – wszystko to montują kolejno małe zespoły. Standardowe części są przy tym demontowane, a w ich miejsce montowane elementy uszlachetnione. „Plastikowe stopnie wejściowe do kabiny zastępujemy przykładowo stopniami ze stali szlachetnej.” Do tego dochodzą liczne inne detale wizualne w środku i na zewnątrz, takie jak choćby logo „Edition 2” czy podświetlany emblemat na wejściu.