Najmłodszy obiekt. Olbrzymi sukces serwisowy Mercedes - Emilianów

Serwis Mercedes Trucks w Emilianowie to jedna z ostatnich inwestycji koncernu Daimler w Polsce – flagowy obiekt sieci dealersko-serwisowej. Otwarcie punktu miało miejsce w kwietniu 2018 roku.
Doskonale zlokalizowany, tuż przy trasie S8, nowoczesny i przestronny obiekt oferuje klientom najwyższe standardy obsługi. Wokół budynku, który powstał na działce o powierzchni 2 hektarów, kierowcy mają do dyspozycji duży plac, pozwalający na wygodne parkowanie. W środku czeka na nich komfortowa przestrzeń, w której oczekując na naprawę, mogą przyjemnie spędzić czas np. zrelaksować grą w bilard. Serwis dysponuje Mercedesa w Emilianowie 12 nowoczesnymi stanowiskami naprawczymi, z jedynym w Polsce podnośnikiem pięciostemplowym, służącym do podnoszenia całych, nawet załadowanych zestawów ciężarowych.
Cały obiekt liczy około 3 500 m2 powierzchni użytkowej i jest skonstruowany modułowo, co pozwala oddzielić poszczególne sfery działalności placówki. W bryle głównej znalazł się salon sprzedaży, zaplecze techniczne, biurowe i socjalne. W drugim module umieszczono wszystko, czego potrzebuje serwis: stację AdBlue, magazyn opon, magazyn odpadów, magazyn części, system dystrybucji oleju, Okręgową Stację Kontroli Pojazdów oraz myjnię.
Wieloletnie doświadczenie zespołu Mercedesa Emilianów
Zespół stanowi 40-osobowa załoga, w tym 16 mechaników, 4 diagnostów oraz 5 doradców serwisowych oraz pracownicy na innych niewymienionych wcześniej stanowiskach.
- W dużej części są to ludzie, którzy pracują w serwisie MBW nawet ponad 20 lat, obserwowali, jak się zmieniały pod względem technicznym kolejne generacje naszych pojazdów – mówi szef serwisu Mercedesa Emilianów, Wojciech Wilusz. – Przeszli wiele szkoleń, mają ogromne doświadczenie warsztatowe, pracowali przy niezliczonych przypadkach – mówię o całym zespole: mistrzach na warsztacie, technikach, diagnostach, magazynierach, doradcach serwisowych. Dzięki temu młodzi pracownicy mają się od kogo uczyć, mają wsparcie, kiedy popełnią błąd. Nasz zespół jest zżyty, koleżeński, ma do siebie zaufanie. To też jest istotne dla klientów, daje im poczucie bezpieczeństwa, stabilizację, wysoki poziom obsługi.
Wojciech Wilusz sam również ma niebagatelne doświadczenie, bo w serwisach ciężarowych Mercedesa pracuje już 22 rok. – Mam w rodzinie tradycje motoryzacyjne, bo mój ojciec pracował przy montażu w fabryce Mercedesa. Chyba dlatego zacząłem wcześnie – do pierwszego serwisu trafiłem już na I roku studiów termoenergetyki na Politechnice Wrocławskiej. Później przez 15 lat byłem kierownikiem serwisu ciężarowego Mercedes-Benz Wróbel, a od 2013 roku jestem odpowiedzialny za serwisy Mercedes Trucks w Emilianowie i Siedlcach.
Doradztwo w serwisach Mercedesa na mistrzowskim poziomie
W zespole Mercedesa Emilianów pracuje między innymi doradca serwisowy, Marek Perekitko, który w 2019 roku wraz z trzema innymi kolegami z sieci Mercedes-Benz Trucks Polska zdobył drużynowe mistrzostwo świata w zawodach Global TechMasters organizowanych przez koncern Daimler. Indywidualnie został natomiast wicemistrzem świata w doradztwie serwisowym. On również może się poszczycić ponad 22-letnim doświadczeniem, od początku zdobywanym w Mercedes-Benz. – Klienci samochodów ciężarowych wymagają partnerstwa i budowania długich relacji – podkreśla Marek Perekitko. – Dlatego sami też, wewnętrznie musimy umieć współpracować, żeby zapewnić sprawny zespół sprzedaży i serwisu. Trzeba lubić tę pracę, radzić sobie ze stresem, z różnymi klientami, ich historiami. Trzeba być empatycznym. Pomagają nam w tym szkolenia, które przechodzimy, uczymy się właściwych zachowań w różnych sytuacjach. No i liczą się też lata doświadczenia.
Oddział Mercedesa Emilianów - nowoczesna obsługa i gwarancja oryginalności
Według Wojciecha Wilusza dla klientów ważne są odpowiedzialność i zaufanie.
– Chodzi o to, żeby klienci wiedzieli, że mamy swoje procedury, ale jeśli sytuacja będzie tego wymagała, to jesteśmy elastyczni. Znaczenie ma również to, że szkolimy naszych pracowników na bieżąco, więc są doskonale przygotowani i potrafią zgodnie z technologiami naprawić usterkę. Zawsze też mamy oryginalne części oraz dostęp do oprogramowania i dokumentacji technicznej, a w trudnych przypadkach możemy nawiązać kontakt z działem technicznym ze strony fabryki, który analizuje przypadki z całego świata. W przypadku kontraktu Complete klient ma więc do dyspozycji całą historię w globalnym systemie. Kiedyś była papierowa książka przeglądowa i klient mógł pojechać do niezależnego serwisu i ją podbić, ale teraz jest to dokument elektroniczny i wszystko jest bardziej przejrzyste, bo każda wymiana jakiegokolwiek elementu wymaga zgłoszenia do systemu. Dlatego dokładnie wiadomo, co i kiedy zostało wymienione, a to zwiększa wartość pojazdu – podsumowuje szef serwisu Mercedesa w Emilianowie. – W rezultacie samochód jest sprawny, ma oryginalne części, a przewoźnik zyskuje pewność, że może normalnie pracować. Taki właśnie jest cel pracy naszego serwisu.