12 BIEG

  • EUR 4.27
  • GBP 5.07
  • CHF 4.56

Na targach IAA Transportation 2022 Daimler Truck świętuje europejską premierę nowej generacji eCantera

FUSO eCanter

Pionier i prekursor w dziedzinie elektrycznych samochodów ciężarowych: na targach IAA Transportation 2022 Daimler Truck świętuje europejską premierę nowej generacji FUSO eCantera

  • Ciężarówka eCanter Next Generation marki FUSO jest znakomicie dostosowana do miejskiego ruchu dystrybucyjnego i spełnia wymogi ostatniego odcinka dostawy.

  • Oferowane są trzy pakiety akumulatorowe, które dają pojazdowi zasięg od 70 do 200 kilometrów.

  • Moduł ładowania działa zarówno na prąd stały, jak i przemienny.

  • Wybór eCanterów Next Generation obejmuje aktualnie 42 warianty – z sześcioma rozstawami osi i masą całkowitą od 4,25 do 8,55 tony.

  • Karl Deppen, członek zarządu w spółce Daimler Truck Holding AG, odpowiedzialny za Truck China oraz region japoński i indyjski, gdzie oferowane są marki FUSO i BharatBenz: „eCanter Next Generation to rezultat prac konstrukcyjnych opartych na pięcioletnich doświadczeniach z eCanterem, które zbieraliśmy wraz z klientami na całym świecie. Nasza aktualna oferta pojazdowa mocno wychodzi poza dotychczasowego eCantera – pokrywa ona większość spotykanych współcześnie zastosowań i jeszcze mocniej przyczynia się do rozwoju lokalnie bezemisyjnego transportu w centrach miast”.

 

Lepsze osiągi, jeszcze większa wydajność, większy zasięg kilometrowy – a do tego szeroka gama zastosowań: tak można podsumować walory eCantera Next Generation marki FUSO, zaprezentowanego na targach IAA Transportation 2022. Od czasu gdy w 2017 roku wprowadzono eCantera, FUSO, japońska spółka córka firmy Daimler Truck, uznawana jest za pioniera i prekursora w dziedzinie elektrycznych samochodów ciężarowych – i konsekwentnie pracuje nad wdrażaniem zrównoważonych rozwiązań transportowych o neutralnym bilansie emisji dwutlenku węgla. Obecnie na obszarze Europy, Japonii i Stanów Zjednoczonych, a także Australii i Nowej Zelandii klienci użytkują na co dzień 450 egzemplarzy FUSO eCantera. Światowa flota eCanterów – samochodów w pełni elektrycznych i tym samym lokalnie bezemisyjnych – przejechała już łączny dystans ponad sześciu milionów kilometrów, co odpowiada mniej więcej 150-krotnemu objechaniu kuli ziemskiej. Obecnie zaś eCanter Next Generation kontynuuje tę historię sukcesów na nowym poziomie.

 

Karl Deppen, Prezes Zarządu Daimler Truck Asia: „Marka FUSO jest uznawana za prekursora w dziedzinie elektryfikacji pojazdów użytkowych. Od czasu wprowadzenia na rynek niewielkiej serii FUSO eCantera pięć lat temu zebraliśmy od klientów cenne opinie z jego codziennej eksploatacji. Obecnie nasz eCanter Next Generation przynosi klientom w zakresie elektromobilności zindywidualizowane rozwiązania do szerokiego wachlarza zastosowań. Uczyniwszy następny krok, którym będzie rozszerzenie naszego portfolio i produkcja wielkoseryjna, zamierzamy pozostać liderem w zrównoważonym transporcie przyszłości”.

 

FUSO eCanter

 

Gotowy do jeszcze ekologiczniejszej i oszczędniejszej eksploatacji

Aby jeszcze dokładniej spełnić oczekiwania klientów, inżynierowie FUSO poddali eCantera Next Generation wielu ulepszeniom. O ile dotychczasowe ciężarówki elektryczne miały masę 7,49 tony oraz rozstaw osi 3400 milimetrów, to obecnie klienci mogą wybierać między sześcioma rozstawami osi, od 2500 do 4750 milimetrów, oraz dopuszczalnymi masami całkowitymi w zakresie 4,25-8,55 tony. Nośność oferowanych podwozi wynosi do 5 ton. Jeśli chodzi o napęd eCantera Next Generation, do wyboru jest silnik elektryczny o mocy 110 kW (warianty o masie całkowitej 4,25 i 6 ton) oraz 129 kW (warianty o masie całkowitej 7,49 i 8,55 tony) – z udoskonalonym układem przeniesienia napędu i momentem obrotowym 430 Nm, przy czym maksymalna prędkość jazdy wynosi 89 km/h.

 

Zależnie od żądanego rozstawu osi klienci mają do wyboru trzy różne pakiety akumulatorowe: S, M i L. Zastosowano w nich ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP). Odznaczają się one przede wszystkim długą żywotnością oraz większą energią użyteczną. Pakiet akumulatorowy w wersji S cechuje się pojemnością znamionową 41 kWh, co pozwala przejechać maksymalnie 70 kilometrów. Z kolei w wersji M pojemność znamionowa wynosi 83 kWh, a zasięg kilometrowy sięga 140 kilometrów. Wreszcie wersja L, będąca pakietem najmocniejszym, oddaje do dyspozycji użytkownika pojemność znamionową 124 kWh oraz zasięg dochodzący do 200 kilometrów. Jest to znacznie więcej, niż dzienny kilometraż pokonywany zwykle w lekkim transporcie dystrybucyjnym. Przy zastosowaniu rekuperacji zasięg kilometrowy jeszcze bardziej się wydłuża, a równocześnie skracają się przerwy na ładowanie akumulatorów. Dla porównania: dotychczas w eCanterze istniała tylko jedna wersja akumulatora, o pojemności znamionowej 81 kWh, wystarczającej do przejechania maksymalnie 100 kilometrów.

 

Jeśli chodzi o ładowanie akumulatorów, eCanter Next Generation jest kompatybilny ze wszystkimi napięciami sieci stosowanymi na najważniejszych rynkach. Moduł ładowania działa zarówno na prąd stały (DC), jak i przemienny (AC). Jako standard ładowania zastosowano Combined Charging System CCS, który umożliwia ładowanie z mocą do 104 kW. Szybkie doładowanie prądem stałym do 90 procent pojemności trwa zależnie od pakietu akumulatorowego około: 36 minut (S), 44 minuty (M) lub 75 minut (L), natomiast ładowanie prądem przemiennym (11 i 22 kW) zajmuje od ok. czterech do sześciu godzin, zależnie od pakietu akumulatorowego.

 

Specjalistyczne doradztwo – dostosowanie elektromobilności do indywidualnych potrzeb

Wiedząc, iż elektromobilność wymaga czegoś więcej niż tylko nowego napędu, marka FUSO włącza eCantera Next Generation w biznesowy „ekosystem”, który obejmuje także narzędzia cyfrowe i doradztwo służące lepszemu wykorzystaniu pojazdu oraz optymalizacji całkowitych kosztów posiadania. Poddając całkowite koszty posiadania specjalnej analizie, dealerzy FUSO mogą dla każdego klienta wykonać indywidualną kalkulację związaną z eksploatacją eCantera. Co więcej, za pomocą Daimler Truck Incentive Tool można ustalić przysługujące zachęty i korzyści, takie jak konkretne dotacje państwowe na samochody lub infrastrukturę ładowania, a także ulgi podatkowe czy zwolnienia z opłat drogowych. Dzięki strategicznemu partnerstwu z Siemens Smart Infrastructure oraz ENGIE klienci mogą liczyć na obszerne doradztwo w zakresie infrastruktury ładowania prądem stałym i na kompleksową ofertę serwisową: od kwestii związanych ze sprzętem ładującym, poprzez instalację, po uzgodnienia z operatorem sieci.

 

Uniwersalny, komfortowy i bezpieczny

Kabina eCantera Next Generation oferowana jest w dwóch wariantach, standardowym o szerokości 1,7 metra i komfortowym o szerokości 2 metrów, dzięki czemu kolejną zaletą tego pojazdu, oprócz jego całościowych walorów ekologicznych i ekonomicznych, jest uniwersalność. Elektryczną ciężarówkę marki FUSO można wyposażać w różne zabudowy do rozmaitych zastosowań, takich jak dostawa ładunków drobnicowych na krótkich trasach, realizacja zamówień w handlu elektronicznym, transport napojów i gazów przemysłowych, holowanie pojazdów, wywóz śmieci, budownictwo czy ogrodnictwo.

 

Liczne funkcje i urządzenia pojazdu zapewniają kierowcy znaczny komfort, a wszystkim uczestnikom ruchu drogowego wysoki poziom bezpieczeństwa. Wśród głównych atutów tego pojazdu oferowanych w standardzie należy wymienić m. in.: kierownicę wielofunkcyjną z przyciskami do obsługiwania zintegrowanej, w pełni cyfrowej tablicy wskaźników z ekranem LCD, reflektory LED świecące o 30 procent jaśniej niż halogenowe (kierowca lepiej widzi otoczenie, a jednocześnie pojazd jest lepiej widoczny dla innych), funkcję Autolight sterującą światłami do jazdy odpowiednio do warunków oświetleniowych, czy wreszcie inteligentnego asystenta świateł drogowych.

 

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo akumulatorów, są one zamocowane pod ramą podwozia za pomocą stalowego wspornika o dużej sztywności, który jednocześnie chroni akumulator przed skutkami czołowego lub bocznego zderzenia. W razie kolizji instalacja wysokiego napięcia zostaje automatycznie wyłączona przez czujnik zderzeniowy. Aby eCanter Next Generation był lepiej słyszalny dla innych uczestników ruchu drogowego, w tym dla pieszych i rowerzystów, wyposażono go standardowo w zewnętrzny dźwiękowy system ostrzegawczy AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System). Ponadto, z myślą o większym bezpieczeństwie przy skręcaniu w prawo, wyposażono pojazd standardowo w asystenta martwego pola – Active Side Guard Assist. Montowany również standardowo asystent hamowania awaryjnego Active Brake Assist piątej generacji z funkcją rozpoznawania pieszych zmniejsza niebezpieczeństwo kolizji w ruchu wzdłużnym.

 

Fuso eCanter

Udostępnij:

Zapisz się do naszego newslettera