Nie tylko ciężarówka - wybór Mercedesa otwiera dostęp do szeregu usług posprzedażowych

Tam, gdzie dla innych obsługa klienta może się zakończyć, dla Mercedesa dopiero się rozpoczyna. W pakiecie z pojazdem klient otrzymuje szereg usług gwarantujących niezawodność floty i optymalizujących koszty prowadzenia biznesu.
Global TechMasters Truck to organizowany co dwa lata konkurs, który wyłania najlepsze zespoły serwisowe Mercedes-Benz Trucks z całego świata. Edycję 2019 zdominowali Polacy, zdobywając pierwsze miejsce na świecie. Zwycięstwo polskiego oddziału Mercedes-Benz Trucks świadczy o najwyższym poziomie usług serwisowych w całej sieci serwisowej. A nie jest to koniec wyróżnień dla Polaków. Indywidualną nagrodę w konkursie Global TechMasters Truck zdobył Marek Perekitko, doradca serwisowy z Mercedes-Benz Trucks Retail Polska w Emilianowie. Wyróżnienie dla Perekitko to dowód na to, że prawdziwymi perełkami w koronie autoryzowanych serwisów Mercedes-Benz Trucks są trzy punkty na mapie Polski: Emilianów, Siedlce i Będzin. To tu zlokalizowane są fabryczne serwisy Mercedes-Benz Trucks Retail Polska. To w nich pracują najlepsi z najlepszych.
- Naszą siłą są ludzie - mistrzowie Global TechMasters Truck 2019, którzy pracują w serwisie nawet ponad 20 lat, obserwowali, jak zmieniały się pod względem technicznym kolejne generacje naszych pojazdów. Przeszli mnóstwo szkoleń, mają ogromne doświadczenie warsztatowe, pracowali przy niezliczonych przypadkach
- mówi Wojciech Wilusz, Dyrektor Customer Services & Parts.
Najwyższą jakość usług serwisowych świadczonych w Mercedes-Benz Trucks Retail Polska w Emilianowie potwierdza Dariusz Tolak, właściciel firmy Dar Trans, która zajmuje się transportem specjalistycznym.
- Oferta serwisowa Mercedesa jest bardzo rozbudowana. Każdy znajdzie pakiet odpowiedni dla siebie. To ważne, ale dla mnie ważniejsi są ludzie, z którymi kontaktuję się, gdy mam jakiś problem. Nigdy nie było tak, że w Emilianowie nie potrafili mi pomóc - mówi w rozmowie z portalem 12. Bieg.
Najwyższy poziom serwisu to dla Mercedesa niezwykle istotna część szeregu usług posprzedażowych. Warto jednak pamiętać, że jest ich znacznie więcej.
Pakiety serwisowe Mercedes-Benz Trucks
Profesjonaliści pracujący w serwisach Mercedes-Benz Trucks to gwarant jakości napraw. Gwarantem najkorzystniejszej oferty, najlepiej dopasowanej do potrzeb konkretnego klienta, jest natomiast długa lista dostępnych pakietów serwisowych. Zgrupowano je pod nazwą ServiceContracts. Pakietów jest aż sześć, poczynając od Mercedes-Benz BestBasic, a kończąc na Mercedes-Benz Complete.
Nawet podstawowy pakiet zawiera wszystkie prace przeglądowe wykonywane według wysokich standardów jakościowych. Umowa serwisowa obejmuje regularne przeglądy pojazdu oraz wszelkie inne czynności serwisowe zgodnie z kartą przeglądu w zakresie podwozia, łącznie z oryginalnymi częściami Mercedes-Benz, olejami i smarami. Pakiet dla najbardziej wymagających, nie bez powodu nazwany Complete, obejmuje wszelkie prace serwisowe, łącznie z częściami eksploatacyjnymi - począwszy od koordynacji terminów, aż po kontrolę księgową.
Z takiego kompleksowego pakietu korzysta Mariusz Gajda, właściciel firmy transportowej Gaj Mar, posiadającej w swojej flocie 110 samochodów ciężarowych, w tym 70 Mercedesów Actrosów. Firma świadczy kompleksowe usługi transportowe - głównie dla renomowanych marek z branży automotive - na terenie Polski i Europy.
- Pakiety są po prostu wygodne. Koszty są przewidywalne, dokładnie wiem, co wchodzi w zakres usługi, którą wybrałem. Mnie zależało na tym, bym otrzymał kompleksową usługę serwisową bez względu na skalę ewentualnej awarii - tłumaczy swój wybór Mariusz Gajda.
Bez względu na wybrany pakiet, ServiceContracts to długoterminowa gwarancja przewidywalności kosztów. W ich planowaniu pomaga też karta MercedesServiceCard.
Karta umożliwia bezgotówkowe tankowanie na atrakcyjnych warunkach (w sieci ponad 35 tys. stacji paliw rozmieszczonych na terenie całej Europy), a także uiszczanie opłat drogowych i bezgotówkowe korzystanie całodobowej pomocy Mercedes-Benz (Service24h). Ponadto z kartą MercedesServiceCard można korzystać również z innych użytecznych usług dodatkowych, takich jak np. przeprawy promowe, serwis ogumienia, transport łączony, wynajem pojazdów i wiele innych - wszystko rozliczane prosto i wygodnie przy użyciu karty.
Wszystko pod kontrolą
W branży transportowej niezwykle cenna jest przewidywalność. Właśnie dlatego powstała usługa Uptime. Pojazdy wyposażone w Mercedes-Benz Uptime stale i w czasie rzeczywistym komunikują się z serwisem Mercedes-Benz oraz firmą transportową, informując o aktualnym statusie systemów pojazdu. W przypadku rozpoznania stanów krytycznych, dane z Mercedes-Benz Uptime są natychmiast analizowane i klient otrzymuje zalecenie wykonania konkretnych czynności. Następnie serwis doradza klientowi w kwestii rozwiązania naprawczego optymalnie dostosowanego do jego potrzeb. Dzięki temu możliwe jest wczesne rozpoznawanie konieczności wykonania przeglądu bądź naprawy oraz zapobieganie możliwym do przewidzenia awariom.
Kontrolę nad całą flotą pojazdów oraz optymalizację kosztów ułatwia jeszcze jedna usługa posprzedażowa Mercedes-Benz. Mowa o FleetBoard. To stale rozbudowywany system zarządzania flotą pojazdów użytkowych. Składa się z narzędzi analitycznych pozwalających na znaczne zwiększenie rentowności taboru oraz z montowanych w pojazdach urządzeń pokładowych, które umożliwiają dwustronną komunikację z bazą. Dzięki FleetBoard kierowcy, pojazdy i zlecenia łączone są w jedną sieć. To tak naprawdę system pozwalający prowadzić firmę w sposób maksymalizujący zyski i minimalizujący przestoje.
Decydując się na zakup modeli z oferty Mercedes-Benz w pakiecie z nowoczesną ciężarówką otrzymuje się szereg dodatkowych usług wspierających prowadzenie biznesu.