Mercedes - design floty pojazdów się opłaca!

Inwestowanie w wygląd samochodów ciężarowych to nie fanaberia, a chłodna kalkulacja. Flota pojazdów to wizytówka firmy transportowej. Utrzymana na wysokim poziomie jest mobilną reklamą prowadzonej działalności.
Zaczynał od jednego ciągnika siodłowego dwadzieścia lat temu. Dziś we flocie jego firmy znajduje się 30 pojazdów. 2 najnowsze to wyjątkowe Mercedesy Actrosy, skonfigurowane tak, by do złudzenia przypominały limitowaną serię Edition One. Piotr Grodek, prowadzący firmę transportową Usługi Transportowe Piotr Grodek, opowiedział, dlaczego wybrał właśnie Mercedes Trucks.
- Przy wyborze konkretnych pojazdów kieruję się funkcjonalnością, bezawaryjnością i stosunkiem jakości do ceny. W mojej branży niezwykle istotne jest to, by auto nie sprawiało problemów, bo każdy przestój to straty – tłumaczy Piotr Grodek. – Do pierwszego Mercedesa Actrosa podszedłem z chłodną głową. Po testach zdecydowałem się na zakup. Później kupiłem dwa kolejne. Mercedes Truck jest liderem pod względem technologii i asystentów wsparcia kierowcy ,systemów wspierających jazdę kierowcy i jego bezpieczeństwo. Przekłada się to nie tylko na komfort podróży, ale też na oszczędności płynące z redukcji zużycia paliwa. Odczuwamy to szczególnie wtedy, gdy z powodu pośpiechu kierowca wyłączy Predictive Powertrain Control – wówczas spalanie wyraźnie wzrasta – dodaje.
Właściciel firmy Usługi Transportowe Piotr Grodek sam też prowadzi czasem samochody znajdujące się w jego flocie. – Ze względu na systemy wsparcia chętnie wybieram wtedy Mercedesa. Design pojazdu wciąż pozostaje dla mnie istotny, ponieważ reprezentuje mnie i moją firmę przed klientami. Jestem specyficznym kierowcą, bo prowadząc samochód, jednocześnie prowadzę swoją firmę. Mercedes mi to umożliwia – tłumaczy.
Mercedes design, czyli dlaczego wygląd ma znaczenie i może się opłacać
Trudno precyzyjnie ocenić zyski, jakie wpływają do firm transportowych z tytułu wizerunku, który budują ich floty. Piotr Grodek nie ma jednak wątpliwości, że nowoczesne, dobrze wyposażone i wyróżniające się na drogach flagowe modele ciężarowych Mercedesów pozytywnie wpływają na odbiór jego firmy.
– Na topowe wyposażenie ostatnio zakupionych przeze mnie Actrosów zdecydowałem się z kilku powodów. Po pierwsze, wyjątkowe auta wzbudzają zainteresowanie na zlotach fanów transportu ciężkiego i przyciągają wzrok innych kierowców na parkingach. To mobilna reklama mojej firmy. Po drugie, chcę, by moi kierowcy czuli się komfortowo za kierownicą. To miejsce ich pracy, a często też miejsce zamieszkania. Zadowolony pracownik to też żywa reklama mojej firmy. Po trzecie, zrobiłem to z myślą o synach, których chcę przekonać do zaangażowania się w prowadzoną przeze mnie firmę. Musiałem użyć silnych argumentów, a bogato wyposażone Mercedesy Actrosy są takimi argumentami. Uczucie, gdy mijasz na trasie innego kierowcę, który z podziwem patrzy na twoje auto, podnosi poziom adrenaliny. Chcę, by moi synowie też to czuli – opowiada Piotr Grodek.
Mercedes - klasyczny design połączony z nowoczesna technologią
2 Actrosy, które ostatnio zasiliły flotę firmy Usługi Transportowe Piotr Grodek, to wyjątkowe egzemplarze, bo wzorowane na wersji Edition One. Limitowane Actrosy zostały wyprodukowane w liczbie 400 sztuk, z czego 16 trafiło do Polski. Zainteresowanie przerosło pulę przeznaczoną na nadwiślański rynek. Piotr Grodek był jednym z tych, którzy nie zdążyli. Mimo to w oryginalny sposób postanowiono poradzić sobie z limitami, przygotowując Actrosy skonfigurowane tak, by do złudzenia przypominały te z serii Edition One. Pojazdy wyposażono zatem m.in. w:
• Safety Pack z szeregiem systemów asystujących w zakresie bezpieczeństwa czynnego,
• Comfort Package z oświetleniem Ambiente LED do jazdy i mieszkalnym, lusterkiem do golenia, lodówką, itd.,
• Driving Package z kierownicą wykończoną skórą, elektryczną roletą przeciwsłoneczną i innymi elementami,
• Sight Package zawierający m.in. reflektory bi-ksenonowe, czujniki deszczu i tylne światła LED,
• Media Package z systemem nagłaśniającym, uchwytem do notebooka i dodatkowym gniazdkiem 12 V,
• Extra Line ze światłami obrysowymi LED w MirrorCam, kierunkowskazami LED i funkcją Welcome Light.
Actrosy jeżdżące we flocie Piotra Grodka to kwintesencja koncepcji SmartTruck z siedmioma innowacjami na pokładzie. Mimo to ich właściciel ma w planach nieco zmodyfikować ich przestronne kabiny, obszywając wnętrza skórą w wyspecjalizowanej w takich modyfikacjach firmie z Danii. – To czysty kaprys. Inaczej nie mogę tego nazwać – przyznaje z uśmiechem Piotr Grodek.