12 BIEG

  • EUR 4.27
  • GBP 5.07
  • CHF 4.56

Nowe tachografy już w przyszłym roku!

Pierwsza pomoc na drodze

Już od 21 sierpnia 2023 roku w nowych pojazdach pojawią się tachografy Smart II. Zgodnie z regulacjami Pakietu Mobilności do 21 sierpnia 2025 roku wszystkie pojazdy ruchu międzynarodowego będą wyposażone w nowe wersje.

Zobacz, jakie funkcje będą posiadały inteligentne modele 2-giej generacji i jakie obowiązki będą się z nimi wiązały.

 

Automatyczna rejestracja czynności transportowych

Najważniejszą zmianą, która nadejdzie wraz z wprowadzeniem nowych modeli inteligentnych tachografów 2-giej generacji to automatyczna rejestracja istotnych ruchów kierowcy ciężarówki. Moment przekroczenia granicy odbędzie się bez konieczności ręcznego wpisywania w tachograf symbolu kraju, natomiast lokalizacja załadunku oraz rozładunku, nawet jeśli obie czynności będą wykonane w tym samym miejscu, również zarejestruje się automatycznie.

 

Nowe modele będą wyposażone również w większą pojemność przechowywania danych, co umożliwi przeprowadzenie kontroli z ostatnich 56 dni!

 

Przeczytaj również o aplikacji Fuso eTruck Ready, która automatycznie rejestruje trasy przejazdu, prędkość, stan załadowania pojazdu, temperaturę zewnętrzną i inne istotne parametry w pojazdach Fuso eCanter.

 

Europejski System Wspomagania Satelitarnego — EGNOS

Obecne tachografy nawigują ciężarówki, dzięki wbudowanemu systemowi GNSS. Natomiast nowe modele będą wysyłały dodatkowy sygnał ruchu, co pozwoli na  automatyzację zapisu danych. Ponadto zainstalowane będzie zabezpieczenie EGNOS, które chroni działanie GNSS transmitując awarie nawigacji oraz nanosząc poprawki, a tym samym poprawiając parametry nawigacyjne

 

Nowe obowiązki korzystania z tachografów generacji Smart II

W razie nieprawidłowości lub braku automatycznego wpisu w tachografie kierowca będzie zobowiązany do ręcznego wprowadzenia danych. Taką operację będzie pozwalał rozbudowany interfejs ITS, w który będą wyposażone nowe tachografy. Dzięki wbudowanemu protokołowi bluetooth ma on również umożliwić komunikację z zewnętrznymi systemami transportowymi.

 

Co ciekawe, w przypadku zmian w przepisach, Smart II będzie aktualizował oprogramowanie razem z funkcjami, które będą zgodne z wymogami rejestracyjnymi.

Według przepisów europejskich obowiązek wymiany tachografów nie dotyczy przedsiębiorców organizujących transport krajowy.

 

Źródła:
https://inelo.pl/tachografy-inteligentne-2-giej-generacji-juz-od-21-sierpnia-2023-opublikowano-nowe-rozporzadzenie/
https://gisplay.pl/nawigacja-satelitarna/systemy-wspomagania-satelitarnego/egnos.html

Udostępnij:

Zapisz się do naszego newslettera