Unimog na targach offroadowych Abenteuer & Allrad 2022

Unimog – ikona wśród pojazdów ekspedycyjnych – zaprezentuje się na targach offroadowych Abenteuer & Allrad 2022
-
Wyjątkowa dzielność terenowa, wysoka niezawodność, globalna sieć serwisowa – Unimog jest doskonałym współtowarzyszem wypraw dla globtroterów.
-
Mercedes Arocs 8x8 oferuje platformę o dużej masie użytkowej do realizacji pojazdów ekspedycyjnych z przestronną zabudową.
-
Specjaliści Mercedes-Benz Special Trucks udzielają informacji na stoisku targowym firmy Hellgeth Engineering Spezialfahrzeugbau GmbH.
-
Sprawdzona współpraca z firmą Hellgeth Engineering umożliwia indywidualne adaptacje napędu, układu jezdnego i wnętrza.
Unimog, jak żaden inny pojazd, oznacza bezkompromisową dzielność terenową i bezgraniczną wolność. UNIversal-MOtor-Gerät, czyli „uniwersalna maszyna motorowa”, stanowi idealną bazę do budowy pojazdów kempingowych i ekspedycyjnych – na krótkie wyjazdy urlopowe i w podróże dookoła świata. Globtroterzy i poszukiwacze przygód będą mogli przekonać się o zaletach Unimoga w dniach od 16 do 19 czerwca 2022 r. W tym czasie w Bad Kissingen w Dolnej Frankonii odbędą się targi Abenteuer & Allrad 2022. Na stoisku Hellgeth Engineering, partnerskiej firmy zajmującej się przebudowa pojazdów, obecni będą specjaliści Mercedes-Benz Special Trucks, którzy odpowiedzą na wszelkie pytania dotyczące pojazdu bazowego.
Specjalne rozwiązania techniczne zapewniają Unimogowi zdolność do jazdy w trudnych warunkach terenowych
Dzięki licznym wyrafinowanym rozwiązaniom technicznym Unimog potrafi poruszać się poza utartymi szlakami, nawet tam, gdzie inne pojazdy zawodzą. Dołączany napęd na wszystkie koła, blokady międzyosiowe i blokady mechanizmów różnicowych na obu osiach zapewniają odpowiedni poziom trakcji nawet w najtrudniejszym terenie. Kolejnymi zaletami w tych warunkach są pojedyncze ogumienie i przełożenie redukujące do jazdy terenowej. Ponadto podczas jazdy układ regulacji ciśnienia powietrza w oponach „Tirecontrol plus” umożliwia komfortowe ustawianie odpowiedniego ciśnienia za pomocą zdefiniowanych trybów: „Droga”, „Zła droga“ lub „Piasek”. Dzięki głębokości brodzenia do 1,2 metra nawet przejazd przez rzekę nie sprawia problemów. Wystarczającą siłę napędową generuje czterocylindrowy silnik Euro VI OM 934 LA o pojemności skokowej 5132 cm3, osiągający moc 170 kW (231 KM) i maksymalny moment obrotowy 900 Nm. Za sprawą dopuszczalnej masy całkowitej od 7,49 do 14,5 tony, ten kultowy pojazd offroadowy oferuje również wystarczającą masę użytkową jako pojazd kempingowy i ekspedycyjny.
Pojazd ekspedycyjny na bazie U4023 – dostępny z jednego źródła
Oprócz samego podwozia nośnego firma Hellgeth Engineering zaprezentuje kilka efektownych kompletnych pojazdów zbudowanych na bazie modelu U4023 – na czele z pojazdem ekspedycyjnym TenereX. Jest to kompletne i dostępne z jednego źródła rozwiązanie, na które składa się pojazd bazowy, modyfikacje ekspedycyjne, w pełni wyposażona zabudowa mieszkalna z kuchnią, łazienką i podwójnym łóżkiem oraz panele solarne – jeden z elementów zapewniających wysoki stopień samowystarczalności. Dzięki TenereX podróżujący po świecie otrzymują po raz pierwszy kompletny, niezawodny, solidny i wydajny pojazd ekspedycyjny bazujący na Unimogu. Kolejną atrakcją targów jest gołębioniebieski model specjalny U4023 z drewnianą skrzynią ładunkową i podwójną kabiną, zbudowany wspólnie przez firmę Hellgeth i Mercedes-Benz Special Trucks dla uczczenia 75. rocznicy powstania tej tradycyjnej marki. Z kolei na przykładzie U4050 pokazano, jak przekształcić Unimoga w pojazd wyścigowy. Firma Hellgeth zabudowała ów model z myślą o Rajdzie Paryż-Dakar. Bolid ten mknie przez pustynię z mocą 368 kW (500 KM), czerpaną z sześciocylindrowego silnika OM 936 LA.
Mercedes-Benz Arocs jako pojazd bazowy dla nadzwyczaj przestronnych zabudów
Zupełnie inny wymiar prezentuje podwozie Mercedes-Benz Arocs 8x8, które także można zobaczyć na wspomnianym stoisku. Ten potężny pojazd ze stałym napędem na wszystkie koła, odznaczający się wysoką zdolnością pokonywania wzniesień, stanowi doskonałą platformę do realizacji pojazdów ekspedycyjnych z niezwykle przestronnymi zabudowami o długości ponad 4,5 metra, potrzebnymi na przykład, gdy na wyprawę udaje się cała rodzina lub zespół badawczy. Cztery osie oraz dopuszczalna masa całkowita na poziomie 32 ton zapewniają tu wystarczające rezerwy masy użytkowej na ciężki sprzęt, nawet w połączeniu z w pełni wyposażoną zabudową. Wysokie wymagania dalekich podróży spełnia też szeroka, precyzyjnie uszeregowana gama silników o mocy do 425 kW (578 KM). Oprócz pojazdu czteroosiowego dostępne są również warianty o układach napędu 4x4 i 6x6.
Wypróbowana współpraca Hellgeth i Mercedes-Benz Special Trucks
Mercedes-Benz Special Trucks łączy z Hellgeth Engineering długoletnie partnerstwo. Ten producent pojazdów wykonuje specjalne wyposażenie i modyfikacje do nadwozi kempingowych i ekspedycyjnych, indywidualne konfiguracje układu jezdnego, duże zbiorniki paliwa oraz wysokiej jakości wnętrza i elementy stylizacyjne. „Unimog to ikona. Klienci na całym świecie cenią niezawodność oraz właściwości terenowe tego pojazdu” – wyjaśnia dyrektor zarządzający Andreas Hellgeth. Wszechstronny Unimog jest idealnym towarzyszem wszelkiego rodzaju podróży i przygód. Spełnia oczekiwania najbardziej wymagających klientów zarówno pod względem zaawansowanej techniki, jak i wysokiej jakości wyposażenia. „Unimog jest owocem ponad siedmiu dekad prac rozwojowych. Jego komponenty sprawdziły się tysiące razy. Nawet w najtrudniejszych warunkach wykazuje się on niezwykłymi walorami jako pojazd bazowy dla terenowych kamperów i pojazdów ekspedycyjnych”, stwierdził dr Ralf Forcher, szef Mercedes-Benz Special Trucks.
Jednym z atutów Unimoga jest gęsta sieć serwisowa. Użytkownicy na całym świecie mają do swojej dyspozycji 650 autoryzowanych serwisów Unimog w ponad 130 krajach, oferujących usługi serwisowe, konserwacyjne i naprawcze.