12 BIEG

  • EUR 4.27
  • GBP 5.07
  • CHF 4.56

Unimog po raz pierwszy zaprezentowany na wystawie targowej

Pierwszy Unimog

W 1948 r. Unimog wzbudził sensację jako nowość na targach Niemieckiego Towarzystwa Rolniczego (DLG) we Frankfurcie nad Menem.

 

W 1948 r. Unimog nie nosił jeszcze nazwy Mercedes-Benz Unimog, lecz należał do firmy Maschinenfabrik Boehringer z Göppingen. Pojazd ten wzbudził spore zainteresowanie na targach zorganizowanych w 1948 r. we Frankfurcie nad Menem przez Niemieckie Towarzystwo Rolnicze (DLG). Był to pierwszy ciągnik rolniczy wyposażony w dwa siedzenia, powierzchnię ładunkową, napęd na wszystkie koła i osie resorowane oraz rozwijający prędkość maksymalną 50 km/h. Przy tych wszystkich nowatorskich rozwiązaniach zaufanie potencjalnych nabywców budził napęd z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym Daimler-Benz o mocy 25 KM.

 

Pojazd zaprezentowany po raz pierwszy szerszej publiczności, spotkał się jednak z ogromnym uznaniem – zespół Boehringera wrócił do firmy z portfelem zamówień na 150 sztuk. Od lutego 1949 r. w zakładach Boehringer w Göppingen powstało ponad 600 egzemplarzy Unimoga. Od 1951 r. „uniwersalna maszyna motorowa” była produkowana w Gaggenau, a następnie w Wörth – jako Mercedes-Benz Unimog.

 

 

 

Unimog po raz pierwszy na targach we Frankfurcie

75 lat Unimoga. Pierwszy prototyp pojazdu Unimog powstał w 1946 r. (nr ilustracji. 21A0052)

Udostępnij:

Zapisz się do naszego newslettera