12 BIEG

  • EUR 4.27
  • GBP 5.07
  • CHF 4.56

Usługi i rozwiązania Daimler Truck w celu optymalizacji eksploatacji pojazdu oraz całkowitych kosztów jego posiadania

Daimler Truck

Spora wartość dodana dla operatorów flot: Daimler Truck oferuje użytkownikom samochodów ciężarowych zindywidualizowane, zintegrowane rozwiązania i usługi, mające na celu optymalizację eksploatacji pojazdu oraz całkowitych kosztów posiadania (TCO)

  • Umowy serwisowe na ciężarówki Mercedes-Benz i Fuso zwiększają dyspozycyjność pojazdu.

  • System Mercedes-Benz Uptime ułatwia planowanie wizyt w warsztacie i zmniejsza ilość nieprzewidzianych awarii.

  • Na nowej platformie My TruckPoint for Mercedes-Benz Trucks przedsiębiorstwa transportowe mają pełny wgląd w oferty, zamówienia na pojazdy i części zamienne, przeglądy, czynności serwisowe, umowy serwisowe oraz usługi Fleetboard dla swoich ciężarówek.

  • TruckLive daje dostęp do użytecznych usług, takich jak system zarządzania przeglądami i informowanie o aktualnej sytuacji na drogach.

  • Usługi telematyczne Fleetboard umożliwiają inteligentną łączność sieciową, obejmującą kierowców, flotę i zlecenia.

  • Kompleksowy eConsulting w zakresie m.in. integracji floty, infrastruktury ładowania i przyłączenia do sieci sprawia, że eksploatacja samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym staje się jeszcze bardziej ekonomiczna.

  • Ofertę usług dla samochodów ciężarowych Daimler Truck wieńczą dostosowywane do potrzeb klienta rozwiązania leasingowe, kredytowe i ubezpieczeniowe Daimler Truck Financial Services.

 

Zakup pojazdu użytkowego – czy to z tradycyjnym silnikiem wysokoprężnym, czy już napędzanego elektrycznie z akumulatora – oznacza dla każdego przedsiębiorstwa transportowego inwestycję, która w ostatecznym rozrachunku powinna mu się opłacić. Dlatego tym ważniejsze jest, by jako partnera mieć u boku Daimler Truck – producenta, który oferuje nie tylko wysokowydajne pojazdy do każdego zastosowania, lecz także usługi i rozwiązania zapewniające klientom maksymalną korzyść z ich codziennej eksploatacji na drogach. Szeroki wachlarz takich usług i rozwiązań, przeznaczonych do samochodów ciężarowych Mercedes-Benz i FUSO, został zaprezentowany przez Daimler Truck na tegorocznych targach IAA Transportation w Hanowerze.

 

Mercedes-Benz Complete i Mercedes-Benz Select: kontrola nad kosztami serwisowania

Wysoka dyspozycyjność pojazdu, mała ilość awarii i przewidywalność kosztów to kluczowe czynniki sukcesu dla każdego przedsiębiorstwa transportowego. Bądź co bądź, zarabiają one pieniądze tylko wtedy, gdy ich samochody są w ruchu. A w tej branży liczy się każdy grosz i każdy cent – obojętnie, do jakiego segmentu należą flotowe pojazdy, i jaki mają napęd. Chcąc zatem w miarę możliwości oszczędzić sobie nieprzewidzianych wizyt w warsztacie oraz zbędnych kosztów serwisowania i napraw, coraz więcej klientów decyduje się na zawarcie umów serwisowych.

 

Według stanu na lipiec 2022, cztery z sześciu samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Trucks użytkowanych na najważniejszych rynkach unijnych posiada umowy serwisowe, dostosowane do indywidualnych wymagań. W tej grupie zaś co trzeci samochód posiada Mercedes-Benz Complete. Jest to bogaty pakiet świadczeń i kompleksowej opieki, obejmujący bieżące prace warsztatowe łącznie z wymianą zużytych części podwozia, a także wymianę zespołów związaną ze zużyciem – od uzgadniania terminów po kontrolę księgową, z płatnością w stabilnych ratach miesięcznych. W przypadku eActrosa i eEconica pakiet Mercedes-Benz Complete pokrywa obsługę ePowertrain na łączny okres do sześciu lat, co stanowi rozszerzenie standardowej gwarancji. Mniejsza wersja umowy, Mercedes-Benz Select, adresowana jest do klientów przywiązujących szczególną wagę do ceny i uzupełnia umowę na naprawy układu napędowego (Mercedes-Benz Extend) o przeglądy techniczne.

 

Mercedes-Benz Uptime: inteligentna komunikacja sieciowa, służąca jeszcze wydajniejszej eksploatacji pojazdu

Integralnym elementem Mercedes-Benz Complete i Select jest Mercedes-Benz Uptime, usługa umożliwiająca trwałe zwiększenie dyspozycyjności pojazdu. Inteligentny system rejestruje tutaj istotne dane pojazdu – od ciśnienia w oponach po silnik, a teraz również stan akumulatora, np. w eActrosie i eEconicu. W tym zakresie system Mercedes-Benz Uptime został już rozszerzony o ponad 200 reguł specyficznych dla pojazdów elektrycznych, w tym np. o ciągły monitoring procesów ładowania i zmian napięcia na akumulatorze wysokiego napięcia. Mercedes-Benz Uptime obsługuje niemal wszystkie procedury diagnostyczne w zakresie przewidywalnych usterek – całkowicie automatycznie i zdalnie. Po zarejestrowaniu danych w ciężarówce system ten w ciągu średnio 240 sekund wysyła do klienta oraz do warsztatu Mercedes-Benz zalecenie wykonania konkretnych czynności. Dzięki sieciowemu połączeniu między pojazdem, serwisem Mercedes-Benz a firmą transportową można łatwiej planować wizyty w warsztacie i ograniczać nieprzewidziane przestoje, spowodowane na przykład awariami unieruchamiającymi pojazd na drodze.

 

My TruckPoint: nowy portal internetowy dla klientów, służący do kompleksowego zarządzania flotą

Wprowadzając ten nowy portal, Mercedes-Benz Trucks spełnia zgłaszane przez wielu klientów życzenie, aby jeszcze bardziej uproszczono zarządzanie flotą, tak by użytkownik miał więcej czasu na właściwą działalność. Po zarejestrowaniu na mytruckpoint.mercedes-benz-trucks.com dane klienta – np. te dotyczące pojazdów i umów – są w sposób zautomatyzowany wysyłane na portal. Klienci mogą tu w trybie online aktualizować swoje dane również samodzielnie. Takie całkowicie zdigitalizowane stanowisko pracy daje klientom pełny wgląd w istotne informacje, dokumenty i procesy – w ramach jednego kanału dostępu.

 

Narzędzie to, dla klientów Mercedes-Benz Trucks bezpłatne, oprócz wglądu w całą flotę wraz ze szczegółowymi danymi pojazdów dostarcza również informacji o umowach serwisowych (w tym Mercedes-Benz Uptime i Fleetboard), podając datę rozpoczęcia i zakończenia umowy, jej warunki oraz aktualny przebieg kilometrowy. Prócz tego klient może ręcznie dodawać samochody innych producentów. Opisywana platforma zapewnia też wsparcie w zarządzaniu flotą, jeśli chodzi o niezbędne czynności przeglądowo-konserwacyjne oraz obsługę umów. Gdy któraś z umów dobiega końca, My TruckPoint automatycznie generuje odpowiednie powiadomienie. Istnieje tu również możliwość zamawiania oryginalnych części zamiennych Mercedes-Benz dla konkretnego pojazdu. Klient może w każdej chwili zajrzeć do historii swoich zamówień – co znacznie ułatwia zamawianie części w przyszłości. Portal ten pozwala także śledzić w trybie online zamówienia na pojazdy fabrycznie nowe pod kątem statusu ich produkcji i dostawy.

 

TruckLive: łączność sieciowa od pierwszej sekundy

Poprzez nowy portal dla klientów uzyskuje się również dostęp do TruckLive – jest to bezpłatne wejście do cyfrowego świata serwisu Mercedes-Benz Trucks. Ten nowy cyfrowy serwis będzie dostępny od października 2022 r. w niektórych krajach Europy, aktywowany poprzez zawarcie umowy TruckLive. Obecna wersja TruckLive posiada dwa moduły: moduł zarządzania przeglądami oraz moduł informowania o aktualnej sytuacji na drogach (Live Traffic). Moduł zarządzania przeglądami zapewnia transparentność w zakresie czynności przeglądowych wykonywanych przy samochodzie ciężarowym oraz dostarcza niektórych informacji o aktualnym stanie pojazdu. Nawiązuje on łączność sieciową między klientem a serwisem Mercedes-Benz, aby tą drogą uzyskiwać z pojazdu dane, które służą do planowania przeglądów i ułatwiają je. Określone czynności przeglądowe klient może wykonywać samodzielnie. Z kolei moduł Live Traffic, wykorzystując aktualne o sytuacji na drogach, skraca czas przejazdu i umożliwia dokładniejsze przewidywanie godziny przybycia do celu.

 

Inteligentne rozwiązania cyfrowe dla jeszcze większej wydajności

Wśród nowości znalazł się także chmurowy portal Fleetboard z intuicyjną obsługą i w nowoczesnej szacie, stanowiący udoskonalenie sprawdzonego już rozwiązania telematycznego. Ta integracyjna platforma ułatwia klientom wgląd w informacje o flocie, a zarazem daje dostęp do licznych rozwiązań cyfrowych.

 

W pierwszej fazie nowy portal przyda się zwłaszcza we flotach elektrycznych ciężarówek. Specjalnie z myślą o samochodach z napędem akumulatorowym opracowano usługę zarządzania ładowaniem, Charge Management. Zapewnia ona pełną przejrzystość procesu ładowania w infrastrukturze klienta oraz umożliwia kontrolowanie kosztów w oparciu o historię transakcji. Pozwala ona także na lepsze rozplanowywanie procesów ładowania – w celu maksymalnego wykorzystania stacji ładowania. Korzystając z Charge Management, można w większości przypadków uruchamiać i zatrzymywać ładowanie z dowolnego miejsca.

 

Dochodzi do tego Logbook – dziennik zapisujący szczegółowe dane, np. czas jazdy, postoju i ładowania, masę całkowitą, przebieg kilometrowy, trasę przejazdu i topografię terenu, a także obniżenia i podwyższenia poziomu naładowania akumulatora. Dzięki niemu menedżerowie floty mogą prześledzić eksploatację poszczególnych ciężarówek w firmie, aby następnie, w rozmowie z kierowcą czy dyspozytorem, optymalizować ich wykorzystanie.

 

Z kolei Mapping-Tool pozwala personelowi zaplecza biurowego firmy transportowej szybko reagować na bieżące stany pojazdu. Jest to narzędzie cyfrowe, które pokazuje w czasie rzeczywistym aktualną lokalizację danego pojazdu oraz informuje, czy jest on w ruchu, czy stoi. Ponadto użytkownik ciężarówki elektrycznej dowiaduje się, jaki jest poziom naładowania akumulatora oraz szacowany aktualny zasięg kilometrowy. Opisywany tu nowy portal Fleetboard będzie sukcesywnie rozbudowywany, a od roku 2023 udostępniany stopniowo także użytkownikom ciężarówek z napędem tradycyjnym.

 

W ofercie Mercedes-Benz Trucks związanej z łącznością cyfrową zasługuje też na uwagę aplikacja logistyczna HABBL, krok po kroku asystująca kierowcom przy realizacji zleceń. Kierowca może ją obsługiwać równolegle na kokpicie multimedialnym swojej ciężarówki oraz na dowolnym urządzeniu mobilnym z systemem Android (gdy trzeba wykonać zadanie poza pojazdem). Wszyscy uczestnicy procesu transportowego, a więc kierowca, dyspozytor i klient końcowy, uzyskują w tej aplikacji zawsze te informacje, jakich w danym momencie potrzebują (o ile są one dostępne). Podnosi to jakość procesu i tworzy wysoki poziom transparentności.

 

Kompetentne doradztwo umożliwia dostosowanie elektromobilności do indywidualnych potrzeb

Dla ciężarówek z napędem akumulatorowym: aby wspierać firmy transportowe na każdym etapie przechodzenia na elektromobilność, Daimler Truck uczynił pojazdy takie jak eActros, eEconic i FUSO eCanter elementem biznesowego „ekosystemu”, który obejmuje doradztwo i usługi, a także rozwiązania cyfrowe, umożliwiające maksymalne wykorzystanie pojazdu oraz optymalizację kosztów całkowitych. Przykładowo w oparciu o dotychczasowe trasy przejazdów można na potrzeby danego klienta określić realistyczny i przekonujący profil użytkowy jego elektrycznych ciężarówek, aby w ten sposób wyznaczyć możliwie optymalne trasy. Ponadto, oprócz elektryfikacji bazy operacyjnej, przedmiotem tzw. eConsultingu mogą być – stosownie do życzeń klienta – wszelkie kwestie dotyczące projektowania oraz przygotowania i realizacji inwestycji związanych z infrastrukturą ładowania oraz koniecznym przyłączeniem do sieci. W kwestiach związanych z ładowaniem pojazdów w bazach operacyjnych klientów, a także prac elektrycznych i instalacyjnych Mercedes-Benz Trucks współpracuje z firmami Siemens Smart Infrastructure i ENGIE. Na życzenie dostępne jest też wsparcie w zakresie ustalenia możliwości uzyskania dotacji publicznych na infrastrukturę i pojazdy w różnych krajach, regionach i miastach.

 

Elastyczność finansowa, kompleksowa ochrona

Na tegorocznych targach IAA Transportation w Hanowerze swoją ofertę produktową zaprezentuje też po raz pierwszy Daimler Truck Financial Services (DTFS). Przedsiębiorstwo to, będące segmentem biznesowym Daimler Truck Group, rozpoczęło działalność w grudniu 2021 i w tej chwili operuje już na dwunastu rynkach. W skład jego oferty wchodzą rozwiązania kredytowe, leasingowe i ubezpieczeniowe dla samochodów ciężarowych i autobusów firmy Daimler Truck.

 

Czynnikiem dalszego rozwoju DTFS mają stać się nowe składniki oferty, związane z motoryzacją elektryczną oraz z usługami wspierającymi eksploatację. Należą do nich elastyczne usługi oparte na telematyce, takie jak Dynamic Lease i Dynamic Insurance. Przykładowo DTFS Netherlands oferuje – na jednej fakturze – cyfrowe rozwiązanie dla eActrosa prezentowanego na stoisku. Klient może rozszerzyć zakres umowy, dodając do niej Fleetboard Charge Management, Fleetboard Logbook, Fleetboard Mapping i Mercedes-Benz Uptime.

Przechodzenie na elektromobilność będzie wspierane zintegrowanymi usługami kredytowymi i ubezpieczeniowymi dla pojazdu, jak i dla akumulatora, a także infrastrukturą i obsługą ładowania. W tym celu przedsiębiorstwo prowadzi już rozmowy z gminami, dostawcami energii, firmami świadczącymi usługi transportowe oraz operatorami tzw. parków ładowania.

Udostępnij:

Zapisz się do naszego newslettera